Hoofdgerecht, Koolhydraatarm, Laatste post, Lunch
Leave a comment

Koolhydraatarme spinazie omeletwrap met gerookte zalm

Deze spinazie omeletwrap met gerookte zalm is een perfect gerecht voor de lunch of avondmaaltijd. Het staat erg snel op tafel, is koolhydraatarm en ook nog eens gezond. Je hoeft geen chefkok te zijn voor deze omeletwrap, dus iedereen kan het maken! 
Ben je geen visliefhebber? Je kunt de gerookte zalm vervangen voor kip. Wij hebben ook een andere variant met kip! Bekijk 'm hier.

spinazie omelet met gerookte zalm

bestekhoofdgerecht/ lunch •1 persoon •   10 minuten •  koolhydraatarm

- 3 eieren
- 3 handjes spinazie
- Philadelphia light
- gerookte zalm
- handje cherrytomaatjes
- paar fetablokjes
- halve avocado
- geroosterde pijnboompitjes
- zout en peper
- optioneel: rucola

 Deze wrap is zowel warm als koud te eten.
Makkelijk voor onderweg of op je werk.
Bekijk hier het recept met kip.

Ik begin meestal eerst met alle ingrediënten te snijden en klaar te zetten voordat ik begin met de omelet, want die koelt altijd snel af.

Doe 3 eieren in een kom. Kluts dit en voeg wat peper en zout toe.

Giet een beetje olijfolie in de pan. Vervolgens kun je 2 handjes spinazie in de pan doen en heel even kort aanbakken. Vervolgens doe je de geklutste eieren erbij. Het vuur niet te hoog! Het is handig als je een deksel hebt voor op de koekenpan, want zo is de bovenkant eerder gaar. Als de bovenkant gaar is, dan schuif je de omelet op de deksel en keer je 'm zo weer om in de koekenpan. Nu ligt  de bovenkant onderop. Als de omelet klaar is schuif je 'm op je bord.

Je smeert Philadelphia op de hele omelet. Beleg verder de andere ingrediënten op 1 helft van de omelet, want uiteindelijk sla je 'm dubbel. 
Je koolhydraatarme spinazie omeletwrap met gerookte zalm is klaar, eet smakelijk!

Please follow and like us:
 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.