Foodfacts, Ontbijt, Wist je dat? Eetweetjes!
comment 1

Gezond beleg voor op brood en crackers!

Print
gezond beleg gezond beleg eigezond beleg pindakaas banaan

De meeste mensen eten elke dag wel brood of crackers. Vaak met kaas of vleeswaren als beleg, maar er zijn genoeg keuzes die je kunt maken. Daarom is het ook wel handig om te weten wat nou wel ECHT gezond is om op je brood of cracker te doen. Gevarieerd eten is ook belangrijk, anders wordt het eten al gauw saai. Daarnaast moet je lichaam harder werken wanneer het iedere dag wat anders binnen krijgt, dan wanneer je altijd start met een boterham met kaas.

De vraag is alleen, wat is nou echt lekker op brood? Hieronder een lijstje met gezonde soorten beleg, die je ook nog iedere wilt eten.

1. Pindakaas
Ja het is toch echt zo! Pindakaas is gezond! Gelukkig kunnen we nu zonder schuldgevoel de pot tevoorschijn halen en als beleg gebruiken, maar wel met mate dus niet elke dag een pot leeg eten!
Een paar feiten over pindakaas:
– Pindakaas heeft een uitstekende vetzuursamenstelling.
– Pindakaas onderdrukt je hongergevoel
– Pindakaas helpt bij afslanken en gewichtsverlies. De onverzadigde vetten in pindakaas zorgen er niet voor dat je meer lichaamsvet opbouwt. Ze zorgen er juist voor dat je lichaam meer gemakkelijker vet verbrandt.
– Pindakaas helpt je om spieren te kweken. Pindakaas zit boordevol eiwitten en zorgt ervoor dat de bloedtoevoer naar je spieren efficiënter verloopt.
– Pindakaas bevat heel veel vitamine E. Dit is belangrijk voor de stofwisseling, opbouw & bescherming van spieren en voor het immuunsysteem.

2. Vis, zoals zalm, tonijn, makreel, garnalen en surimi (dit beleg is vooral lekker tijdens de lunch!)

3. Mager Vlees, zoals rookvlees, rosbief, kipfilet en kalkoenfilet.

4. Gekookt eitje

5. Magere kaas, zoals zoutarme 20+ kaas

6. Appelstroop met 100 % fruiteigen suikers

7. Jam van 100% vruchten

8.  En natuurlijk groenten en fruit!  Komkommer, tomaat, papri

ka, verse basilicum, sla zijn heerlijk om toe te voegen aan een cracker of boterham met vlees, vis, ei of kaas! En wacht dacht je van aardbeien op een geroosterd broodje? Of pindakaas met plakjes banaan? Errug lekker!

Er zijn  tal van variaties die gezond zijn. Een beetje creatief zijn helpt  en gewoon uitproberen!

Hebben jullie nog lekkere variaties voor op brood? Deel het met ons!

gezond beleg avocadogezond beleg makreelgezond beleg tomaat

Deel dit recept:
 

1 Comment

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.