Month: juni 2014

Zelfgemaakte pindakaas zonder suiker

Heerlijk…pindakaas!  Ik eet niet echt elke week pindakaas, maar af en toe heb ik echt trek erin en eet ik het weer een paar weken! Vroeger at ik altijd een boterham pindakaas met suiker of hagelslag. Hartstikke slecht natuurlijk, maar daar dachten we op onze buitenspeelleeftijd nog niet over na..toen stak ik m’n mes zonder erbij na te denken gewoon in die nieuwe pot pindakaas en nam een heerlijke grote hap..Wat was dat lekker, hmmm! Aangezien we nu niet meer zo jong zijn en de kilootjes er heel makkelijk bijkomen maar niet afvliegen denk ik er toch wel wat meer bij na. Ook al is pindakaas niet slecht af en toe, toch moet je er geen hele potten van naar binnen werken. Ik ben bang dat het dan wel averechts gaat werken,  want toch zitten er genoeg ongezonde vetten in. Daarom kwamen we erop zelf pindakaas te gaan maken zonder suiker en ongezonde vetten. Hieronder zie je het recept van zelfgemaakte pindakaas zonder suiker.   Wat heb je nodig?: 600 gram pinda’s (voor een grote pot)  1 afgestreken theelepel zeezout eventueel 2 eetlepels …

 
Snelle en gezonde wraps met zalm of tonijn en avocado

Snelle en gezonde wraps met zalm of tonijn en avocado

Soms heb je gewoon even niet zo veel zin om na een dag werken lang in de keuken te staan. Nou dat is vaak op maandag, dus gisteren ook. Aangezien het weekend meestal minder gezond verloopt dan doordeweeks ging ik weer vol goede gezonde moed boodschappen doen. Deze keer werden het wraps met tonijn en zalm en avocado. Voor 2 personen zijn 4 a 4,5 wraps wel genoeg om vol te zitten. hoofgerecht/lunch  •   10 min •   snel & makkelijk

 

Pastasalade met veldsla en gerookte kip

Een pastasalade kun je op verschillende momenten van de dag eten. Het is lekker als avondmaaltijd, maar tijdens de lunch is het ook niet vervelend! Deze pastasalade met veldsla en gerookte kip hebben wij als avondmaaltijd gegeten, maar kan ook goed als bijgerecht tijdens een barbecue. lunch/diner/bijgerecht • 4 personen  •   20 minuten •  Italiaans